Pomieszczenia serwerowni oraz centrali ruchu zostały wyremontowane i wyposażone w system kontroli temperatury i wilgotności powietrza oraz w system kontroli dostępu.
W serwerowni ustawiona została szafa przemysłowa, umożliwiająca poziomy system chłodzenia 6 serwerów w niej umieszczonych.
W ramach I etapu został zakupiony centralny monitor LCD – jest to ekran bezszwowy złożony z 9 pojedynczych monitorów, tworzących zintegrowaną video – ścianę. Monitor został wyposażony w specjalizowany procesor graficzny, do swobodnej konfiguracji i prezentacji obrazu na wideo ścianie
Monitor prezentuje położenie i ruch wszystkich pojazdów. Dyspozytor może definiować zakres wyświetlanych informacji. Na monitorze widoczne są wszystkie elementy systemu komunikacji miejskiej, które widzi dyspozytor na swoim stanowisku tzn. wszystkie linie (autobusowe i tramwajowe, wszystkie przystanki, wszystkie pojazdy, wszystkie tablice informacyjne komunikacji miejskiej na cyfrowej mapie miasta).
Ponadto w ramach I etapu Centrala Ruchu została wyposażona w 1 stanowisko administratora oraz 5 stanowisk dyspozytorskich. Na stanowisko składa się m.in. komputer klasy PC i monitor LCD.
Dostarczone oprogramowanie dedykowane do obsługi przez dyspozytora / administratora jest zintegrowane i zainstalowane na jednej stacji roboczej. Stacje robocze, w zależności od funkcji operatora w systemie (administrator, dyspozytor: nadrzędny, pośredni, podrzędny), mają dostęp do funkcjonalności wynikającej z obsługi systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, zarządzania flotą, monitoringu wizyjnego CCTV oraz systemu zliczania potoków pasażerskich.